Gargantoonz

Avbrutet spel

Om din spelrunda avbryts sparas all spelinformation och lagda insatser tills du öppnar spelet igen. Du kan fortsätta ditt oavslutade spel vid avbrottspunkten. Olösta lagda insatser som kvarstår oreglerade i ofärdiga spel kommer att förverkas efter 15 dagar. Funktionsfel annullerar alla insatser, utbetalningar och spel.

Information

Klustervinster delas ut för intilliggande symbolkombinationer, i enlighet med informationen i vinsttabellen och spelreglerna. När man vinner på flera kluster i en enskild spelrunda, läggs alla vinster ihop. Alla vinster från funktioner (så som gratisspinn), bonusspel och/eller spridda symboler (om tillämpligt) läggs också till i klustervinster. Alla vinstkombinationer utbetalas i slutet av spelrundan. Gratisspinnfunktioner spelas med samma insats som spelrundan som aktiverade funktionen – om inget annat anges. Insatsen kan inte ändras under en pågående spelrunda. För ytterligare information, vänligen se spelreglerna. Vinnande kombinationer betalas endast ut när symboler är länkade horisontellt eller vertikalt och utan några luckor. Vinnande kombinationer kan börja från vilken punkt som helst på rutnätet. Endast högsta vinsten betalas ut per vinnande symbolkombination.

Spelregler

GARGANTOONZ är en videoslot med ett rutnät på 7x7 och kaskader.

Vinster delas ut när man får 5 eller fler symboler i kluster. De tas bort och nya symboler fyller upp rutnätet. Kaskaderna fortsätter tills inga fler vinster kan skapas.

WILDS ersätter alla symboler!

En enögd symboltyp väljs slumpvis ut för att fluktuera under varje runda. Om fluktuerande symboler skapar en vinst, visas 1 till 2 QUANTUM WILDS på alla platser där en symbol togs bort.

På en icke-vinstgivande spelrunda kan 4–8 QUANTUM WILDS läggas till slumpmässigt i rutnätet.

EXPERIMENTLADDARE: Om inga experiment pågår laddar alla vinstkluster laddaren. 20 symboler laddar upp laddaren i detta stadium. När den laddats fullt väljs ett experiment slumpmässigt efter att alla vinstkaskader slutförts. Ett annat experiment följer om ett experiment slutförts, till dess att alla 3 slutförts. Om inte, avslutas experimentcykeln.

EXPERIMENTLADDARE: I början av ett experiment läggs unika WILDS till i rutnätet och alla befintliga WILDS förvandlas till samma WILD. När ett experiment pågår är det endast WILDS som återför laddning till experimentladdaren med sitt symbolvärde. 40 symboler laddar upp laddaren i detta stadium. Ytterligare 40 symboler överladdar laddaren och utökar GARGANTOONZ-multiplikatorn med 1.

EXPERIMENT – GAMMA RAY BURST: 7 till 9 WILDS läggs till på rutnätet. Vinnande WILDS räknar antalet symboler i dess kluster innan borttagning och räknar alla förekomster av samma symboler. Ytterligare borttagna symboler räknas en gång även om det finns flera vinstkluster med samma symboltyp. När symbolerna räknas tas WILDS bort från rutnätet på en gång och laddar experimentladdaren innan ett nedfall påbörjas.

EXPERIMENT – BLACK HOLE: 4 till 6 WILDS läggs till på rutnätet. Vinnande WILDS räknar symbolerna i dess kluster och stannar kvar på rutnätet till dess det finns vinster. När alla vinstkaskader är slutförda samlar WILDS alla horisontellt, vertikalt och diagonalt intilliggande symboler och flyger iväg för att ladda experimentladdaren. Symboler som tas bort av en WILD experimenteffekt räknas endast en gång. Om 3 eller fler WILDS är i samma kluster aktiveras deras effekt direkt, lämnar rutnätet och laddar experimentladdaren istället för att dröja kvar på rutnätet.

EXPERIMENT – SUPERNOVA: 3 till 5 WILDS läggs till på rutnätet. Vinnande WILDS räknar symbolerna i deras kluster, dröjer kvar på rutnätet om det finns vinster och går om möjligt ett steg diagonalt vid varje ny kaskad, men de kan inte korsa varandra. När alla vinstkaskader är slutförda förflyttar sig WILDS 8 steg i möjliga riktningar, samlar symboler i deras väg och flyger iväg för att ladda experimentladdaren. Om 3 eller fler WILDS är i samma kluster aktiveras deras effekt direkt, lämnar rutnätet och laddar experimentladdaren istället för att dröja kvar på rutnätet.

GARGANTOON LADDARE: Varje slutfört experiment räknas mot GARGANTOON laddaren och utvecklar GARGANTOON. GARGANTOON laddaren startar med en multiplikator om x1 som är relevant för GARGANTOONZ-funktionen, och varje överladdat experiment lägger till en nivå om 1 till denna multiplikator. x1, x2, x3 eller x4 multiplikator kan tillämpas för denna funktion. Om alla 3 experiment är slutförda aktiveras GARGANTOONZ-funktionen.

GARGANTOONZ: GARGANTOONZ-funktionen utspelas i 3 steg. 8 1x1 GARGANTOON WILDS visas på rutnätet och kvarstår för att slås ihop även om de är del av en vinst. 1x1 GARGANTOON WILDS slås ihop till 2 2x2 GARGANTOON WILDS, efter att vinster räknats men innan nästa kaskad inträffar. Dessa dröjer också kvar för att slås ihop på rutnätet efter vinster. 2x2 GARGANTOON WILDS slås ihop till en 3x3 GARGANTOON WILD, efter att vinster räknats men innan nästa kaskad inträffar. En 3x3 GARGANTOON WILD tas bort med vinster. Varje GARGANTOON WILD visas med aktuell multiplikator men endast en enskild multiplikator tillämpas på vinster om det finns flera GARGANTOON WILDS i ett kluster.

Du väljer din insats med de fem insatsknapparna. Tryck på plus- och minusknapparna för att ändra insatsen ett steg. Tryck på STARTA för att starta spelrundan. När symbolerna stannar jämförs de med vinstplanen och vinster utbetalas. Vinstkombinationer tas bort och nya symboler faller ner för att fylla luckorna.

RTP: 94.20%

Tillgängliga val

  • Ändra insats- För att ändra din insats, använder du de fem insats-knapparna. Du kan även använda plus- och minus-knapparna för att ändra din insats ett steg.
  • Vinstplan- Visar vinstplanen.
  • Autospel- Slå på/stäng av autospelsläget genom att klicka på knappen AUTOSPEL. Då spelet är i autospelsläge spelas ett antal spelrundor i följd automatiskt med din valda insats. Autospelsläget avbryts automatiskt då saldot är för lågt eller beroende på dina inställningar.
  • Hyperspinn- Om du trycker ner och håller in knappen SPACE så aktiveras läget Hyperspinn efter 1,5 sekund. Hjulen börjar spinna mycket snabbare men saktar ner om en funktion aktiveras.
  • Starta / Mellanslag- Spelrundan startas med den valda insatsen. Klicka på start för att börja.
  • Snabbspela- Sätt på för ett betydligt snabbare spel.
  • Justera insatsen automatiskt- Minskar den totala insatsen automatiskt när du startar ett nytt spinn, om saldot är för lågt för att starta ett spinn på den aktuella insatsnivån. Den minskade totala insats som väljs kommer att vara den högsta möjliga insatsen och lägre än insatsstorleken som valdes när autospinn startades. Insatsen kommer endast att minskas och återgår inte till sitt ursprungliga belopp efter eventuella vinster som skulle göra det möjligt att återuppta den inledande insatsstorleken.

Datum för senaste ändring: 2023-12-01